Šiuo metu visuomenė vis daugiau domisi sveika mityba, o kas ta sveika mityba? Atsakymas paprastas, sveikai maitinantis, organizmas gauna visas jam reikalingas medžiagas ir energiją idealiam svoriui palaikyti. Sveika mityba turi būti racionali ir subalansuota. Racionali mityba turi užtikrinti organizmo energinius poreikius ir normalią medžiagų apykaitą, taip pat numatomi optimaliausi baltymų, riebalų, angliavandenių, vitaminų ir mineralinių medžiagų kokybiniai bei kiekybiniai tarpusavio ryšiai, mitybos normos, režimas, maisto įvairovė.

3 pagrindiniai sveikos mitybos principai

1. Nuosaikumas. Net ir būtinų maisto medžiagų nesaikingas vartojimas gali turėti neigiamą poveikį sveikatai.
2. Įvairovė. Žmogaus organizmas su maistu turi gauti apie 50 maisto medžiagų. Tik vartojant įvairų maistą gali būti pilnai patenkinti organizmo poreikiai.
3. Subalansuotumas. Priklausomai nuo amžiaus, lyties, fizinio aktyvumo, žmogus turi gauti optimalų baltymų, riebalų, angliavandenių, vitaminų, mineralinių medžiagų kiekį ir santykį.

Sveikos mitybos principų laikymasis nereiškia alinančios dietos ar badavimo – sveiko maitinimosi taisyklės skirtos tiems, kurie nori gerai jaustis, turėti pakankamai energijos ir išlikti sveiki. Būtinai gerkite vandenį, vanduo padeda išvalyti inkstus, šlapimo pūslę nuo toksinų. Subalansuota mityba be vandens – negalima.

Pusryčiai būtini dienos pradžiai. Atsikėlus išgerkite šilto vandens stiklinę, taip pažadinsite savo virškinimo sistemą. Pusryčius geriausia valgyti po 30-60 minučių nuo atsikėlimo momento. Negerkite valgio metu – gerkite pusvalandį prieš iki valgio arba praėjus pusvalandžiui po valgio. Valgykite reguliariai kas 2,5- 3val. Mitybos režimą valdo alkis. Alkio pojūtis išnyksta po 10–20 minučių nuo valgymo pradžios, kai pirmoji valgio porcija suvirškinama ir pasisavinama. Apetitą slopina dažnas valgymas mažomis porcijomis.
Siekite laipsniško, bet pastovaus svorio netekimo. Visam gyvenimui pamėkite vaisius ir daržoves. Būkite kantrūs savo kūnui. Lėtai ir kruopščiai sukramtykite kiekvieną kąsnį.

Kas yra dietinė mityba?

Dietinė mityba skiriama sergančių žmonių gydymui ir jų organizmo stiprinimui. Gydant tam tikras ligas, dietinė mityba tampa būtina priemone, be kurios gydymas gali tapti neefektyvus, ji gali būti pagrindinė gydymo priemonė. Dietinis maitinimas skirtas sustiprinti nusilpusį organizmą ir padėti ligoniui pasveikti. Teisingai parenkant maisto produktus ir juos tinkamai paruošiant galima ligonį ne tik maitinti, bet ir gydyti. Gydomasis maitinimas yra įvairus, taip pat kaip ir yra įvairūs susirgimai. Organizuota gydomoji mityba turi didelę reikšmę iš esmės tenkinti žmogaus energijos ir maisto medžiagų fiziologinius poreikius, tik reikia pakoreguoti maisto medžiagų asortimentą ir kiekį, maisto paruošimo metodus ir mitybos režimą.